اره مویی برقی یکی از دستگاه های مورد نیاز برای معرق کاری و علاقه مندان به نجاری و هنرهای چوبی است. اگر در حال ظریف کاری با چوب یا هر نوع کار خاتم کاری هستید. به یکی از این اره ها نیاز خواهید داشت. آیا اره مویی به درد شما میخورد؟ با ابزار روز همراه باشید. تا پاسخ این سوال را بیابید:

کاربردهای این اره چیست؟

اره مویی از ابزارهای مهم در نجاری یا کارهای چوب نیست. و بیشتر بعنوان یک ابزار ویژه شناخته می شود. هنگامی که نیاز به برش های پیچیده در قطعات کوچک باشد. یا نیاز به برش در فضاهای محصور وجود داشته باشد، کاربرد این اره مشخص می شود. برای ایجاد طراحی های خاص بر روی چوب این دستگاه بی نظیر می باشد.

اره مویی برقی ابزاری است. که برای برش اشکال پیچیده استفاده می شود. و از انواع آن برای معرق کاری، مشبک سازی، گره چینی و خاتم کاری و سایر هنرهای مرتبط با چوب و مس و ورق های آهن میتوان استفاده کرد.

انواع مختلف این اره:اره مویی برقی :

اندازه اره مویی توسط گلوگاه آن تعیین می شود. گلوگاه به فاصله تیغه تا انتهای اره ( جایی که به میز متصل می شود. ) گویند. هرچه گلوگاه دارای طول بیشتری باشد، قطعات بزرگتری را می توانید برش بزنید. اندازه گلوگاه اره مویی از ۱۲ اینچ تا ۳۰ اینچ می باشد. از اره مویی های سایز بزرگ در فروشگاه های صنعتی و تجاری استفاده می شود. البته شایان ذکر است که مدل های تجاری و صنعتی آن دارای قیمت بسیار بالایی می باشند.

برای بازوی اره مویی مدل های متفاوتی وجود دارد. که در ذیل به آنها میپردازیم:
  • متداول ترین نوع ،‌ مدل بازوی موازی می باشد. که این نوع بیشتر در کارگاه های کوچک استفاده می شود.
  • نوع دیگر دارای دو بازوی جداگانه در بالا و پایین تیغه می باشد. که کاربرد آن برای برش دو طرفه از بالا و پایین کار می باشد.
  • مدل دیگر موجود ، بازوی C شکل می باشد. این مدل مشابه بازوی موازی است. اما به جای اینکه بازوها در پشت دستگاه به هم متصل شوند. به حالت سی شکل در یک واحد قرار گرفته اند.
  • نوع دیگر اره مویی به پیوند موازی شناخته می شود. که شناخته ترین نوع اره مویی موجود در بازار است. از ویژگی های بارز این دستگاه می توان به لرزش کم و در نتیجه دقت بالای آن در برش اشاره نمود. البته باید توجه داشت که کاربرد این دستگاه صنعتی می باشد.

آیا شما به یک اره مویی برقی نیاز دارید؟

اره مویی یک ابزار ویژه است که برای ایجاد برش های خاص بر روی چوب مانند منبت، معرق و گره چینی کاربرد دارد. از آن برای تولید اسباب بازی های چوبی، پازل های چوبی و در کل پروژه هایی استفاده می شود که نیاز به دقت بالایی دارند.

شاید به خواندن این مقاله نیز علاقه داشته باشید: 

دستگاه خراطی و کپی تراش نجاری چیست؟

برچسب‌ها
  • ahmadjafaritadi@gmail.com
  • بهمن 2, 1399
  • 755 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
مقایسه