دستگاه چند کاره

ماشین ادغام یا دستگاه های چند کاره نجاری از ابزار آلات مورد پسند نجاران می باشد. مزیت این دستگاه ها در ان است که نیازی به فضای زیاد برای قرار دادن چندین وسیله نیست. در گذشته نجاران باید برای هر کاری یک دستگاه میخریدند که آن دستگاه یک وظیفه مهم مانند شیار زنی، برش و … را انجام داده و آن را در کارگاه خود قرار می دادند. اما با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی دستگا های چند کاره ابداع شدند که قابلیت انجام چندین کار را با هم داشته باشند. این دستگاه های چند کاره هم مقرون به صرفه و هم بسیار کاربردی تر می باشند. و برای افرادی مناسب هستند که فضای کافی برای خرید تمام دستگاه های صنعتی را ندارند.

همچنین از این دستگاه ها می توان در کارخانه جات بزرگ به عنوان پشتیبان سایر دستگاه ها استفاده نمود. تا در صورتی که یکی از دستگاه ها به لحاظ فنی دچار مشکل شد بطور موقت از این دستگاه های چند کاره استفاده نمایند تا مجبور به تعطیل کردن کار نشوند.

دستگاه های چند کاره نجاری قابلیت انجام کارهای نجاری را به صورت مجزا دارد. این دستگاه ها در مدل های دو تا هفت کاره به بازار عرضه شده اند. در ادامه به بررسی دستگاه های سه کاره و پنج کاره نجاری میپردازیم :

دستگاه سه کاره نجاری

در اکثر دستگاه های سه کاره نجاری اره رومیزی، کف رنده و کم کن وجود دارد. این دستگاه به دلیل دارا بودن سه قابلیت مهم، از دستگاه های پر طرفدار در میان نجاران می باشد. در اکثر کارگاه های نجاری نیز این دستگاه وجود دارد.

دستگاه پنج کاره نجاری

این دستگاه ها داری کف رنده، کم کن، اره میزی، فرز نجاری و دور کن می باشد. و جزو پر فروش ترین دستگاه های صنعتی به شمار می رود. دستگاه پنج کاره نجاری به دلیل دارا بودن چندین قابلیت مهم، یک ابزار کار آمد برای افرادی محسوب می شود که فضای کافی ندارند.

معایب دستگاه چند کاره نجاری

از معایب این دستگاه ها آن است که امکان استفاده همزمان از تمام قابلیت های دستگاه وجود ندارد. که این امر می تواند در میزان زمان تاثیر به سزایی داشته باشد.

  • ahmadjafaritadi@gmail.com
  • دی 16, 1399
  • 801 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
مقایسه